Trigun de RPG, poging twee

Voor almachtige scheppers van werelden die ideeen uit willen wisselen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Trigun de RPG, poging twee

Bericht door Lairnaedon »

Dames en heren (voornamelijk heren)

Jaren terug ben ik een ker begonnen aan een RPG systeem in het thema van Trigun. Trigun is een anime serie, maar met een enorm gave cult-achtige achtergrond.

Misschien dat Arumin mij hierbij assisteert (heb het hem nog niet gevraagd, maar bij deze :P)

In het kort: De aarde werd onbewoonbaar verklaard en de mensen moesten koloniseren. Er was een perfecte planeet gevonden, maar de reis duurde erg lang, dus moest het hele menselijke ras in cryoslaap mee. Alleen een handjevol mensen ging per schip mee om het schip in de gaten te houden. De schepen werden aangedreven door een soort buitenaardse "plant" wezens. Hun oorsprong is vaag, maar ze zijn enorm krachtig.
Twee van deze planten werden geboren in een menselijke vorm. Zij zijn hyperintelligent, erg kundig en vaardig. De een wil het liefste niemand pijn doen, maar de andere vond het menselijke ras onwaardig en voelde zich te goed. Door zijn toedoen stortte alle schepen van de cryoslaap mensenvloot neer op de planeet Trigun in een poging door de crash de mensheid te vernietigen. Gelukkig kon Rem, de mentor van de twee plantjongens net op tijd de landingsprotocollen starten.

De mensheid is gestrand op een doodse, kale planeet met weinig water. Ze ontwaakten. Niet op Eden, maar op Trigun.

Op Trigun is over een aantal generaties een samenleving ontstaan. De grote schepen werden grote steden. Kleine schepen werden kleine steden. Later ontstonden ook elders kleine dorpjes. Alleen door omstandigheden op de planeet had de mensheid ineens een enorme achterstand opgelopen. Technologie moest plaatsmaken voor overleving. Het gevolg was een western setting wereld met vreemdsoortige technologie.

Dus het wilde westen all over again, maar grootser, gaver en toffer. Struggle to survive. Bandieten en lowlives overal. Een godverlaten planeet en een uitzichtloze toekomst voor de mensheid.

...


Mijn originele systeem was verkeerd om opgezet. Het werkte snel, maar was gewoon niet goed genoeg om gedetailleerd volgens een systeem te spelen en geloofwaardige uitkomsten te krijgen. Nu wil ik een moderne d20 opzetten met een twist.

Enkele rassen die je kunt spelen
-Colonist (mens levend op trigun zelf)
-Spacer (mens die in het geheim leven in brokken zwevend ruimteschip)
-Plant (menselijk, maar heel anders!)
-Giant (gemuteerde mensvorm)
-Red Devil (roodhuidige humanoid, local)
-Trigunner (people of the sand, local)

Enkele classes
-Gunslinger (pistolen expert)
-Heavy (brawler of heavy weapons)
-Priest (healer of action hero)
-Insurance Employee (met alle schade claims op Trigun moet er iemand een oogje in het zeil houden)
-Engineer (high tech, tinkerer)

subclasses hebben we ook bedacht, maar dat is allemaal conceptueel.

Vincere en Arumin hebben dit al eens geprobeerd, en ook nog wat andere oud bekenden van ons die niet meer actief zijn op dit forum (Alwin, Emiel). Het was een leuke sessie, maar nogal rauw in het systeem. Meteen bleek hoe faulty het systeem was, maar ik laat het niet los.

Any thought / comments?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

overigens kan ik ook wel wat spelers gebruiken tegen de tijd dat ik iets heb om mee te spelen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

er is wel dit, maar ik lees een slechte review.

http://astore.amazon.com/d20bookstore-2 ... 1894938445

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

true, maar het is allemaal een bij elkaargeraapt en geplukt zooitje.

als ik die dingen importeer en een beetje verbouw tot een kloppend geheel, dan heb ik gewoon een eigen bundel van classes etc bij elkaar en zit ik niet met andere boeken te kutviolen.

het wiel opnieuw uitvinden is misschien niet erg handig, maar je krijgt wel een eigen wiel
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

bedankt voor het vertrouwen he! :cry:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

cool, die gaan we ff bookmarken :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

hahaha, wel mooi, dat 'wiel' :)

Waarom is iedereen bezig systemen te verbouwen en finetunen! Ga gewoon beter leren storytellen! :D
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Was niet naar DrC speciaal bedoelt hoor, gewoon in het algemeen. waarvoor al die tijd besteden aan het systeem verder uitwerken? terwijl er zoveel dingen zijn die je spel beter maken die helemaal niets met regels te maken hebben!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Plaats reactie