Soap RPG-ing

Voor almachtige scheppers van werelden die ideeen uit willen wisselen.
Plaats reactie
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Soap RPG-ing

Bericht door DrCaligari »

een rpg waarbij alle pc en npc in b.v. en kasteel zitten en vooral moeten praten, en bijvoorbeeld geheime plannen hebben enz.... pcs mogen praten, uitdagen tot een gevecht, of aanvallen, een assasin inhuren maar ales kan gevolgen hebben, een uiteindelijk doel kan bv zijn vertouweling van de koning worden en een middel bv roddelen.

lijkt je dit leuk om te DM of te spelen?
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Klinkt een beetje als een standaard city-based rpg. Maar dan in één gebouw. Wel lachen op zich. Omdat het allemaal flat-characters zijn heb je er iig als GM niet heel veel voorbereiding aan om NPCs te maken :D
En beschrijving van ruimtes is ook niet zo heel moeilijk... Bij zo'n klein oppervlak moet je er wel op letten dat het niet een soort 'the sims' rpg wordt...
PC"Ik ga naar de keuken en maak een pannenkoek klaar."
DM"D20+profession cook"
PC"D'oh! Een 2! en dat is inclusief mijn skillpoint!"
DM"Mwuhahah!!! je pan is nog niet heet genoeg en je pannekoek is ongaar!"

Het lijkt trouwens ook wel een beetje op een fantasy variant van office-roleplaying!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

het moet meer een filmisch gebeuren zijn ,je moet diplomatisch zijn tegen de kasteel heer en stiekum zijn vrouw schaken en bewijzen dat een andere pc dat doet. Of een spion ontmaskeren ofzo. Het gat er voor de dm dan vooral om om pc te voorbereidden ipv dungeons of monsters
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
ejvandekaa
Schandknaap
Berichten: 13
Lid geworden op: donderdag 18 augustus 2005, 11:23

klinkt als....

Bericht door ejvandekaa »

Dit klinkt voor een niet roleplayer (maar wel verzamelaar van rollespelboeken) heel erg als vampire the masquerade. Je zou dat systeem als basis kunnen gebruiken. kijk dan ook even naar de Life rpg versie.

Als je een mideleeuwse situatie wil kun je kijken naar de dark ages versie van dat spel.

Je kunt ook kijken of je er een snufje van paranoia in kunt toevoegen.

Evertjan van de Kaa
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

de doctor is niet zo van de systemen :) hij speelt liever zonder...
Afbeelding
ejvandekaa
Schandknaap
Berichten: 13
Lid geworden op: donderdag 18 augustus 2005, 11:23

vampire ook niet??

Bericht door ejvandekaa »

vampire is ook niet zo van de systemen. meer een hoop achtergrond info. Athans mijn indruk is dat het meer praten/intrige is dan vechten.

Evertjan van de Kaa
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

een verzamelaar van rollenspellen die zelf niet speelt? Hoe komt dat dan? Kun je geen groep vinden? Dan zit je hier goed :)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
ejvandekaa
Schandknaap
Berichten: 13
Lid geworden op: donderdag 18 augustus 2005, 11:23

collect RPG books

Bericht door ejvandekaa »

dat is meer zo gegroeid, uit het feit dat ik bang ben dat ik bij een rollespel meer mee luister dan daadwerkelijk speel. Aan de andere kant lees ik erg veel SF en fantasy.
verzamelen van RPG richt zich dan ook voornamelijk op spellen die veel verhaal bevatten (zoals vampire en gurps (dat laatste vooral om de alternative worlds boeken) of die complete of interessante werelden beschrijven.
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

Zonde, spelen is toch erg leuk. Kan je al die intresses in verwerken.

Ik ben ooit met een paar vrienden een Vampire sessie begonnen. Was idd erg leuk. Eindelijk weer eens geen draken verslaan of kamer voor kamer een dungeon uitroeien. Het was erg spannend en leuk.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Gebruikersavatar
Killerbee
Ridder
Berichten: 293
Lid geworden op: dinsdag 22 juni 2004, 21:19

Bericht door Killerbee »

Hmmmm ik ben mn zeepje verloren :(

Anyway, lijkt me wel moeilijk, aangezien iedereen zijn eigen agenda heeft en dus ook zijn eigen dingen verzint om tot zijn doel te komen, het lijkt me een hoop voorbereiding vergen van de spelers en de GM?
(Piercing Paladins Of The Edible Judgement Of Anything!)
Afbeelding
Plaats reactie