Een nieuwe wereld

Voor almachtige scheppers van werelden die ideeen uit willen wisselen.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

als een stuiter bal op een oneindige plank, alleen zakt de stuiterbal (zon door de schijf). De manen zakken ook door de schijf?
Een leuke expeditie om naar het gat van de maan te reizen. En de hemel zweeft boven de schijf van de aarde, of is het de andere kant van de schijf?
Interresante filosofiën om te houden voor de mensen die op zo'n wereld leven. Sterren en kometen zijn er dan niet (behalve de 2 manen)?
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Omdat een hele wereld toch vrij zwaar is begin ik met een stad, waar een korte beschrijvingen en algemene achtergrond gevormd wordt de rest wil ik dan aanvullen met dingen die er gebeuren tijdens roleplay. Misschien dat op een later tijdstip een plaatsing in Lothunia leuk is, maar voorlopig wil ik nog alle kanten op kunnen, een aantal losse ideeën die ik heb, een stad met:
- Berg en heuvel district waarvan een rivier stroomt
- waterkanalen, zowel boven als ondergronds door de stad heen
- Adel en kasteel gebied
- sloppen wijken
- Markten en torens
- water en moerras kant naast de stad (klein gebied gebouwd in het moerras) naast een meer welke loopt naar de zee
Naast de stad bevind zich
- een meren en moerrasgebied
- Kloosters en grottenstelsels in bergen
- Landerijen en boerdeijen,
- bossen gebied
- heuvelgebied met wijnbouw
- een waterval stort vanuit de bergen neer

Verder ligt dit gebied redelijk afgesloten in een nog onbekende wildernis, waar alleen onlangs kleine pogingen tot nederzettingen gedaan zijn.

Een mogelijk heid is ook een klein kaartje met een aantal steden te maken.

Handig is:
Een korte geschiedenis van de stad
belangrijke adel en personen in de stad (een hertog vind ik altijd wel tof)
een aantal npc's (waard, beruchte dieven, helden, havenmeester, etc.)
bekende monsters in een kleine lijst
korte verhalen en mythes van stad en gebeurtenissen in en rondom de stad.
een lijst met belangrijke gebouwen en plaatsen

Iemand nog meer ideeën wat tof is in zo'n stad? Puur een losse opzet om als scene/setting te gebruiken voor een sessie of campaign
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

de manen en de zon zakken inderdaad door de 'shijf' heen. (Het enige dat het een schijf maakt is dat het een middelpunt heeft.) De blauwe maan heeft een snellere 'omlooptijd' dan de rode.

Je stad klinkt op zich wel interessant, maar ik vind hem (zoals je hem nu hebt beschreven) een beetje standaard. Waarvoor zou ik die stad willen bezoeken (of juist niet) als ik reiziger/avonturier zou zijn? Misschien dat je de waterval, en daaromheenliggende kloosters, een belangrijke plaats kunt geven. Zij het als een wereldwonder, of als een religieuze pleisterplaats. Heb je ook gelijk een reden waarvoor de stad daar gebouwd zou kunnen zijn!

Tip: maak hem niet te groot!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Plaats reactie