WOII RPG

Voor almachtige scheppers van werelden die ideeen uit willen wisselen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

WOII RPG

Bericht door Thekkur »

Zou dat wat zijn, een RPG die zich afspeelt in WOII? VOlgens mij bestaan er wel van dat soort games, maar ik ken ze niet. Het lijkt me niet heel boeiend om een soldaat op omaha beach te spelen, (DM: ha een hit! hier is weer een nieuw character sheet!) maar een game waarbij je 'la resistance' speelt en allerlei spannende acties onderneemt kan dat natuurlijk wél zijn. Ook zou het best interessant kunnen zijn een speciale eenheid te spelen die een of ander geheim wapen moet gaan onderzoeken, of moet ontdekken wat er waar is van de geruchten over een basis op antartica. Laat ruimte voor allerlei spannende gebeurtenissen me dunkt!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Aangord
Pachter
Berichten: 37
Lid geworden op: zondag 4 juni 2006, 16:53

Bericht door Aangord »

klinkt als D20 modern.. :wink:
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

nou ja... modern... WOII is al weer even geleden hoor :)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Aangord
Pachter
Berichten: 37
Lid geworden op: zondag 4 juni 2006, 16:53

Bericht door Aangord »

D20 modern kun je makkelijk in WOII setting spelen..

of WOIII of iets er tussen in :wink:
Lord Xcapobl
Ridder
Berichten: 225
Lid geworden op: dinsdag 23 mei 2006, 22:49

Bericht door Lord Xcapobl »

Vreemde lags en zo.
Dubbele post...
:(
Laatst gewijzigd door Lord Xcapobl op woensdag 7 juni 2006, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Lord Xcapobl
Ridder
Berichten: 225
Lid geworden op: dinsdag 23 mei 2006, 22:49

Bericht door Lord Xcapobl »

De uitbreiding D20 Modern 'Past' heeft hier een kleine en interessante kijk op. Helemaal als je Nazi Pulp gaat spelen. Beetje in de trend van de True Blue British and American (super) heroes versus Ze Eeeeeevil Nazis und zer zoeper zoldaten. Dat idee van de speciale eenheid. Soort van Sky Captain and the World Of Tomorrow. Saving Private Ryan (post Omaha Beach, natuurlijk) is ook een voorbeeld van een kleinere 'party' met een missie.

En als je de humor eruit haalt is natuurlijk van 'allo 'allo niet veel meer over, maar de basis van een 'modern' campaign staat er wel goed in, bij La Resistance.

Natuurlijk kun je ook overboord gaan en andere dingen doen. Vampire The Masquerade in een WOII setting? GURPS of Space Master op het juiste tech level terug geschaald?

D20 Modern in het verleden is wel de makkelijkste optie, trouwens. Ik ken zelf niet zo 1,2,3 een RPG systeem specifiek voor WOII.
Aangord
Pachter
Berichten: 37
Lid geworden op: zondag 4 juni 2006, 16:53

Bericht door Aangord »

D20 Modern in het verleden is wel de makkelijkste optie, trouwens
:wink:
Lord Xcapobl
Ridder
Berichten: 225
Lid geworden op: dinsdag 23 mei 2006, 22:49

Bericht door Lord Xcapobl »

Vergeleken met het Sci-Fi element slopen uit een systeem als Space Master...

D20 Modern is juist voor dit soort dingen gemaakt, en en D20 Modern Past is net dat beetje bewijs hiervoor.

:lol:
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Lord Xcapobl schreef: Vampire The Masquerade in een WOII setting?
Dat klinkt erg ziek wel.
Blackclaw Games, LLC, is pleased to announce the development of World War II RolePlay, a D20 based game.

"World War II shaped the world we live in like no other conflict. It was a time of total war in which millions died and yet for many of us it is a past that we do not know nor understand.

It is our deepest desire to be respectful of those who lost their lives and to those who served their nations during this enormous conflict and terrible time. What we seek is not to reduce history to the triviality of a game, but to try, as futile attempt it may be, to understand that history and what it has made us.

World War II Roleplay is a D20 based roleplaying game that places players into the largest conflict that has ever enveloped the earth. Chaos, confusion, and death reign. The future of the world lies in the balance. Massive industries forge weapons of every conceivable type. Great and poor generals command movements of massive armies. And down in the heart of this thing that seems so much bigger than any one person could ever imagine being a part of, individual soldiers will decide the world’s fate through their actions."

~Blackclaw
hoe ver het met die developement is zou ik niet weten.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Zo Thekkur geinspireerd geraakt door axis and allies? :wink:

Ik heb wel wat miniaturen die je mag lenen voor je WO II combat. :lol:

Het idee kan best leuk zijn,
D20 modern heb ik digitaal, is op zich best grappig en wel wat e te doen, alleen de spelwereld, je zal je iets meer in de 2e WO moetn verdiepen.


(hack and slash wordt een soort Wolfenstein) :)
Lord Xcapobl
Ridder
Berichten: 225
Lid geworden op: dinsdag 23 mei 2006, 22:49

Bericht door Lord Xcapobl »

Thekkur schreef:
Lord Xcapobl schreef: Vampire The Masquerade in een WOII setting?
Dat klinkt erg ziek wel.
Beste Thekkur, wat klinkt er ziek aan ?
Binnen de World Of Darkness heb ik wel vaker gezien dat mensen een character in de Dark Ages starten, en tijdens het spel af en toe een paar tientallen jaren of een eeuw overslaan. Het is niet ondenkbaar dat de parallelle World Of Darkness ook een WOII heeft gekend, die de hedendaagse internationale maatschappij heeft gevormd.

Het is niet zieker dan Vampire the Masquerade spelen in de Gouden Eeuw, of tijdens de Honderdjarige Oorlog. Post Industrieel London. Of misschien zelfs wel in de tijd van ruimte exploratie en exploitatie. Denk ik.
Toch?
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Ik moet zeggen dat ik niet heel bekend ben met WOD (storyteller zou nog een keer een sessie gaan hosten, maar dat is er nog steeds niet van gekomen) maar ik kreeg altijd het idee dat daarbij in ruime mate wordt ingespeeld op menselijke gevoelens. En dan met name die menselijke gevoelens die bijvoorbeeld in de tweede wereld oorlog voor de wreedheden in concentratiekampen zorgden!

Is het idee van WOD niet dat al het kwaad in de wereld wordt veroorzaakt door 'duistere machten' waar de normale burger geen enkele weet van heeft en die angstvallig geheim worden gehouden? Of ben ik nu in de war met iets anders?
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Thekkur schreef:Is het idee van WOD niet dat al het kwaad in de wereld wordt veroorzaakt door 'duistere machten' waar de normale burger geen enkele weet van heeft en die angstvallig geheim worden gehouden? Of ben ik nu in de war met iets anders?
Het is allemaal één groot complot dat "ze" voor ons verborgen proberen te houden. :wink:

(persoonlijk geloof ik meer in lamlendigheid, onkunde en incompetentie als belangrijkste duistere machten, maar ja)
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Een heel goed boek is Aasgieren van Dan Simmons (helaas hbe ik de nederlandse versie, maar toch erg goed!), bevat ook een geschiedenis die zich afspeelt in de oorlog.
Storyteller
Ridder
Berichten: 178
Lid geworden op: maandag 7 februari 2005, 18:55

Bericht door Storyteller »

Heb ooit een mooie WOII RPG in MAGE: Ascension gedaan, ala de toen veel uitkomende FPS shooters, met een vleugje mystiek. Was wel leuk, beter was Wraith: the Great War, in WOI een erg intense oorlogs rpg...

Als je WOII uit een niet militair oogpunt wilt doen, zou ik zowieso een WW systeem aanraden voor het realisme, d20 modern s*cks *ss, in mijn nederige mening.

Over mijn WOD plannen: ik kan wel een char een background geven in WOII, voor jouw thekkur, dan speel je minimaal 1 sessie in deze tijd, en alle flashbacks enzow...

Wat denk je? (Spelen we wel Vamp, denk ik, dit weekend nog tijd ;-)

Gr,
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Hmm , van het weekend zit ik redelijk vol, maar het beloofd wel een interresante rpg te worden, ik wil zeker meedoen!
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

klinkt interessant! hoeveel tijd zou dit gaan kosten? een in WOII gesettled personage lijkt me leuk, hoewel WOI me ook wel boeit.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Ik denk wel dat het ook erg met vampire te maken heeft niet?
Voor Thekkur, wat minder met de oorlog, naast de achtergrond en setting. Wat duitsers of engelsen de mond snoeren?
Of een vampierenclan die zich in de concentratie kampen gewerkt hebben? :?

Zowieso zal je weinig daglicht meemaken?!
Plaats reactie