voorbereiding en organisatie

Voor almachtige scheppers van werelden die ideeen uit willen wisselen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Ik heb een systeem ontwikkeld met High level of detail locaties, medium level of detail locaties, low level of detail locaties, hilod personages, medlod personages, lowlod personages, evenets, geschiedenis, plotpoints, mindmapping, tabellen, tijdlijnen, avonturen, werelden achtergronden...

en het daarna in de prullenbak gedonderd ^_^ beste werkt een excel sheet met daarin personages in twee of drie zinnen en locatie. Timelines zijn nog steeds wel handig voor een eigen wereld, maar meer als overzicht. Wat het belangrijkste is dat alles in elk geval in steekwoorden op papier staat, dat helpt herinneren.

Al die losse draadjes weven vanzelf tot een verhaal als je aan het spelen bent! Wel handig zijn een aantal korte sessie notes na iedere game, en een lijstje goals en events vóór iedere game.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Lord Xcapobl
Ridder
Berichten: 225
Lid geworden op: dinsdag 23 mei 2006, 22:49

Bericht door Lord Xcapobl »

Laat ik het zo zeggen...

Ik sleep als DM mijn laptop overal mee naar toe. Heb ik altijd mijn muziek bij me. Mijn aantekeningen. Mijn avonturen. Mijn NPCs in een eigen gemaakt Excel character record sheet. ik heb per setting een map, met daarin submappen voor locaties, NPCs, eventueel PCs die ik in die setting heb onder andere DMs.

Hoef ik alleen nog de nodige zaken zoals player handouts af te drukken, of handmatig te produceren.



Als speler, daarentegen, heb ik vaak aan dobbelstenen, wat schrijfgerei, een basisboek en mijn afdruk van het Excel character record sheet genoeg.
Plaats reactie