Alternatieve RPG's (ook non-fantasy)

Deel ervaringen, stel vragen en geef tips. Het subforum voor alles wat met RPG te maken heeft!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Alternatieve RPG's (ook non-fantasy)

Bericht door Thekkur »

Dit forum heeft een beetje een fantasy uitstraling, maar het is ook bedoeld voor non-fantasy RPG's.
Zoals 'the Crib'. Een toekomst rpg waarin alles kan en mag.

Wie heeft er ervaring met andere RPG's dan DnD? Ik zelf heb een tijdje Rolemaster gespeeld, en 1,5 keer een crib-sessie bijgewoond.

owja, en ik heb ook een keer een king-arthur rpg genaamd 'pendragon' gespeeld.
Murdoc
Koning
Berichten: 352
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 23:29

Bericht door Murdoc »

Uhm, tellen digitale RPGS ook?
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Ik heb een alternatieve sessie 'Het oog van de meester' gespeeld :D


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

hahaha, das waar ook :) Al twee keer zelfs! Het was welliswaar beide keren een improvisorische sessie, maar het gaat om het idee.
Herberg 'het zwarte everzwijn' oid...

Hoe zou het toch komen dat tijdens improvisorische sessies altijd alle remmen lijken los te gaan? Geen barmeid is veilig!
Murdoc
Koning
Berichten: 352
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 23:29

Bericht door Murdoc »

Goh, das dan wel wat voor mij....GNA!
Gebruikersavatar
Killerbee
Ridder
Berichten: 293
Lid geworden op: dinsdag 22 juni 2004, 21:19

Bericht door Killerbee »

hahaha, das waar ook Al twee keer zelfs! Het was welliswaar beide keren een improvisorische sessie, maar het gaat om het idee.
Herberg 'het zwarte everzwijn' oid...

Hoe zou het toch komen dat tijdens improvisorische sessies altijd alle remmen lijken los te gaan? Geen barmeid is veilig!

Ik kan me die sessie nog wel herrinnerren, ik lag boven een barmeid te ontmaagden, terwijl de rest van de party volgens mij die hele bar kort en klein aan het slaan was.
Liep Martin toen geen herpes op? of was dat Danilo? :twisted:
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Martin denk ik, want Danilo deed niet mee, en ik stond in een leren broek banjo te spelen...


Dulce et decorum est pro alea mori.
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

het lijkt me wel vet om cyber punk te spelen (beetje blade runner-achtig)
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Grimli Warliwarf
Schandknaap
Berichten: 17
Lid geworden op: zaterdag 28 augustus 2004, 15:15

Bericht door Grimli Warliwarf »

Waar moet ik beginnen?! Ik heb al te veel gespeeld eigenlijk, van fanatsy tot SciFi. White Wolf games ken en heb ik ook, Werewolf, Vampire, Changeling en dat soort ongein van de mannen van W.W. Ik heb ook ervaring met nabije toekomst spelen, ook in manga stijl, zwaarden en Mecha (grote robots voor dummys). Aangezien ik en Star Wars fan ben is dat rollenspel mij ook niet ontgaan, zeer stoer, vind ik dan. WEn dus heb ik vele boeken van de 2nd edition in bezit.
Verder heb ik aardig wat eigen creatie gespeeld, waarbij de GM meerdere systemeen combineerde tot zijn eigen uniek spel. Deze waren vaak geïnspireerd door de hardcore scifi, denk 2001 Space Oddesey. Ook heb ik in SciFantasies gespeeld, denk D&D meats Star Trek/Star Wars.
Zelfs de RPG van Xena heb ik gedaan, 2 hele sessies. Voor de kenners van Warhammer Fantasy daar bestaat ook een RPG van, deze heb ik tevens ook.
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

vind je niet dat je ook kan overdrijven?
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Whoa, dat zijn idd wel een hoop RPG's! En toch kwam je uiteindelijk weer uit bij DnD 3.5E?
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

ja precies, dnd 3.5 is zo ongeveer de simpelste rpg. Ik dacht dat serieuze roleplayers met zo een ervarings basis wel bij een breder systeem zouden uitkomen.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
luvidiel
Koning
Berichten: 302
Lid geworden op: donderdag 26 augustus 2004, 18:42

Bericht door luvidiel »

dan moet je gaan rol masteren
Grimli Warliwarf
Schandknaap
Berichten: 17
Lid geworden op: zaterdag 28 augustus 2004, 15:15

Bericht door Grimli Warliwarf »

Mensen als ik serieus wil roleplayen moet ik ook een groep hebben die dat aan kan, dus ben ik die aan het kweken met D&D. Plus ik moet weer inkomen dan is dit wel makkelijk.
RPGs moeten leuk blijven, en de beste zijn de simpelste. Waarom?! Ook heel simpel, serieze spelers maken hun crearen hun eigen spel aan de hand van al hun ervaringen. Daar ben ik zelf ook weer mee bezig, hehe. Het is een space opera, Babylon 5 en Star Wars, gebaseerd op he D6 systeem. Maar er moet nog veel werk aan gebeuren voor ik de RPG test fase in ga. En ook daar moet ik gewillige slachtoffers voor hebben.
En DrC, ik overdreef niet, ik hield mezelfs in, want dit is de verkorte versie :lol: .
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

ik bedoel meer; kan je niet ook overdrijven in je aanschaffen (hoe leuk het ook allemaal is)
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Grimli Warliwarf
Schandknaap
Berichten: 17
Lid geworden op: zaterdag 28 augustus 2004, 15:15

Bericht door Grimli Warliwarf »

Aangezien we het toch over non-fantasy RPGs hebben.... Wie zou zich an iets anders willen wagen, en waar zou de voorkeur naar uitgaan? Vertrouw me, als je eenmaal de macht krijgt over wapens die veel boem kunnen door een trekker over te halen of op een knopje te drukken, hihihihi.
Laat je dan maar horen, dit is het Rotterdamse Roleplayers Gilde, niet het Rotterdamse D&D Gilde!
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Ik heb wel eens een arquebus geklust, en met een boomstam lopen zwaaien...


Dulce et decorum est pro alea mori.
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

een toffe alien achtige sf setting waar je door verlaten ruimtestations dwaalt luisterend naar het steeds luider wordende piepje op je
alien-o-radar.
En een cyberpunk/blade runner donkere stad in de toekomst vol verlaten straatjes en straatbendes lijkt me ook wel vermakkelijk
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
luvidiel
Koning
Berichten: 302
Lid geworden op: donderdag 26 augustus 2004, 18:42

Bericht door luvidiel »

en dan met cyber wapens, die een hoop schade doen en dan zoverel mogelijk aliens opblazen
Grimli Warliwarf
Schandknaap
Berichten: 17
Lid geworden op: zaterdag 28 augustus 2004, 15:15

Bericht door Grimli Warliwarf »

Dus als ik de eertse twee antwoorden bekijk willen jullie van Hack & Slash, Blast & Zap maken? Het kan wel, maar toch...
Zijn er geen anderen die het aan zouden durven??
luvidiel
Koning
Berichten: 302
Lid geworden op: donderdag 26 augustus 2004, 18:42

Bericht door luvidiel »

nou ja, blast & zap, wil ik nou ook weer niet zeggen maar het moet een soort roleplaying zijn in de vere toekomst, iets in de ruimte of zo!
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

het lijkt me heel gaaf. vooral om zon angstige alien sfeer van een klein groep mariniers en piloten die een gecrashed schip of verlaten ruimtebasis moeten door zoeken.
met vooral een nadruk op sfeer, verlatenheid en angst. daar is sf natuurlijk uitermate geschikt voor.
een cyberpunk/blade runner campaign lijkt me vooral en one on one ervaring over een lone cop of zo. vooral ook gebaseerd op sfeer en character development
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Plaats reactie