ieder nadeel heb z'n voordeel

Deel ervaringen, stel vragen en geef tips. Het subforum voor alles wat met RPG te maken heeft!
Plaats reactie
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

ieder nadeel heb z'n voordeel

Bericht door michiel »

Gretigheid, angsten en fobieen, handicap, goedgelovigheid etc.
Wat zijn nou leuke 'slechte ' karaktrekken om uit te spelen?

Zelf vond ik het erg tof om iemand te spelen met gokverslaving en een grote schuld bij de verkeerde persoon. Of toen Thekkur een kleine dwerg met een rare stem speelde. Ook toen Lairneadon een personage zonder arm speelde ging het erg spel leven.

Wat zijn jouw favoriete leuke slechte eigenschappen om uit te spelen in een rpg?
tim
Pachter
Berichten: 38
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2011, 21:15

Re: ieder nadeel heb z'n voordeel

Bericht door tim »

michiel schreef:Gretigheid, angsten en fobieen, handicap, goedgelovigheid etc.
Wat zijn nou leuke 'slechte ' karaktrekken om uit te spelen?

Zelf vond ik het erg tof om iemand te spelen met gokverslaving en een grote schuld bij de verkeerde persoon. Of toen Thekkur een kleine dwerg met een rare stem speelde. Ook toen Lairneadon een personage zonder arm speelde ging het erg spel leven.

Wat zijn jouw favoriete leuke slechte eigenschappen om uit te spelen in een rpg?
hahaha zonder een arm haha een slechte eigenschap is dat je personage bang voor bloed is. groetjes tim.
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Bericht door michiel »

dat is ook een goede!
Of iemand die bang is zijn kleding vuil te maken. (modepopje)

Ik heb ook eens een dikke corrupte priester gespeeld. Het idee was dat hij zo een verandering kon doormaken naar (evt.) dunne en rechtvaardige held.
Maar het uitspelen van machtbelustheid en andere lusten was eigenlijk ook al heel tof.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

ik heb een erge voorkeur voor personages waar iets mee is. de held-tegen-weil-en dank. dat zijn alleen wel personages die een goede GM nodig hebben om goed uit te spelen. handicaps kunnen ook irritant worden.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Plaats reactie