Roll20.net

Deel ervaringen, stel vragen en geef tips. Het subforum voor alles wat met RPG te maken heeft!
Plaats reactie
Ferry30
Schandknaap
Berichten: 15
Lid geworden op: vrijdag 20 februari 2015, 17:56

Roll20.net

Bericht door Ferry30 »

Hoi Allemaal,

Voor jullie die hier nog niet bekend mee zijn. www.roll20.net is een tool om over het internet tabletop RPG te kunnen doen met mensen over de hele wereld.

Ik was hier enige tijd geleden op zoek naar mensen om in real life mee te gamen en kreeg niet heel veel respons, daarnaast moet je dan ook nog qua tijd goed af kunnen spreken.

Op roll20.net heb ik vrij snel al meerdere groepen gevonden. Ik speel nu een wekelijkse game met wat mensen uit Amerika, ik DM zelf een nederlandse groep beginners en speel met 2 vrienden de startercampaign wanneer we daar zin in hebben.

Ik ben zelf een mentor niveau lid van Roll20 en ik moet zeggen het systeem werkt geweldig. Door voice en webcam functies heb je alsnog de leuke interactie met elkaar en in principe is alles hetzelfde mogelijk als aan de game tafel. Ik zou zelfs willen zeggen dat de mogelijkheid tot visuals vele malen beter zijn (tenzij je alles goed in elkaar knutselt voor je spelers) op het internet dan in real life. Ik kan in de tool makkelijk kaarten en tokens vinden voor alle monsters en plaatsen die ik wil.

Als je er op zoekt op Youtube zie je ook voorbeelden van mensen die RPG sessies hebben gespeelt met Roll20. Er is ook voor bijna elk systeem wel een game te vinden.

De tool en site zijn ook volledig gratis. Abonnees die wel betalen krijgen als DM wat extra functies. Dit is alleen handig als je, net als ik, volledig verslaafd raakt aan roll20.

Als je zelf ook is dit systeem wil proberen dan nodig ik je van harte uit om je op de site in te schrijven. Als je hier een berichtje achterlaat met interesse wil ik bij genoeg animo ook wel een kleine adventure voor jullie DMen om de mogelijkheden te laten zien.

Ik hoop op deze manier genoeg nederlandse spelers geinteresseerd te maken voor roll20 zodat we allemaal wat vaste games kunnen spelen.

misschien tot gauw!
Gebruikersavatar
klaasel
Ridder
Berichten: 130
Lid geworden op: maandag 13 februari 2012, 16:51

Bericht door klaasel »

Hoi Ferry30, ik ken roll20.net ook. Ik heb daar ook een tijd geleden een account aangemaakt en toen ik nog in het westen woonde ook nog wel eens 1 game met map gespeeld met mijn groep in Friesland. Of was dat gewoon via Google Hangouts, weet ik niet meer.
Inmiddels spelen we alleen bordspellen met onze groep, maar een RPG blijft natuurlijk wel gaaf :)

Wat voor RPG spelen jullie, D&D, PF?
Ferry30
Schandknaap
Berichten: 15
Lid geworden op: vrijdag 20 februari 2015, 17:56

Bericht door Ferry30 »

Ik speel vrijwel alleen 5th edition dnd op roll20. Maar in principe is alles mogelijk. Ik zou zelf alleen nog pathfinder of 3.5 spelen naast 5th edition
Gebruikersavatar
klaasel
Ridder
Berichten: 130
Lid geworden op: maandag 13 februari 2012, 16:51

Bericht door klaasel »

OK, dat zijn ook mijn soort rpg's, ik was dus dankzij v1nce's post weer bezig gegaan met herlezen van de boeken. Ik ben wel benieuwd hiernaar, kun je me de link PM'en?
Ferry30
Schandknaap
Berichten: 15
Lid geworden op: vrijdag 20 februari 2015, 17:56

Bericht door Ferry30 »

Welke link bedoel je?
Gebruikersavatar
klaasel
Ridder
Berichten: 130
Lid geworden op: maandag 13 februari 2012, 16:51

Bericht door klaasel »

Ik had me ooit eens aangemeld voor een forum op roll20.net (Flying Dutchmen) met Nederlandse spelers, ik nam aan dat je een soortgelijke link had. Uit je reactie maak ik op van niet :).
Ik heb in ieder geval al een account.

EDIT: het was trouwens een campaign, geen forumgroup oid.
Ferry30
Schandknaap
Berichten: 15
Lid geworden op: vrijdag 20 februari 2015, 17:56

Bericht door Ferry30 »

Ah oké! Begrijp het. Heb nog geen campaign aangemaakt maar bij genoeg animo kunnen we dat zeker doen.
Plaats reactie