Over RPG, hobbies die komen/blijven en gaan en stuk meer

Deel ervaringen, stel vragen en geef tips. Het subforum voor alles wat met RPG te maken heeft!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Over RPG, hobbies die komen/blijven en gaan en stuk meer

Bericht door v1nce »

Had schijnbaar inspirate voor wat schrijfgeneuzel, wellicht door dat ik vandaag in de mooiste -naar mijn mening en veel anderen- azuurblauwe baai van EU zwom, dus bij deze.

Ik ben dus nu bezig met wat laatste dingen regelen om FB te kunnen verwijderen. Waar ik meer op mijn blog ga posten en wl hier ook. Toen dacht ik dat van alle hobbies die ik sinds 13 jaar of zo die RPG een van de weinig zeer, zeer bestendige is. Blijf het altijd doen, met onwijs veel plezier en kan me bijna niet voorstellen dat ik ooit zou stoppen. Enige andere hobbies met die "staying power" en lange interesse zijn Gitaar/bas spelen, lezen, PCs en online, fietsendinges, schrijven, skateboarden, vrouwen, punk/metal/ska en DIY. Alle andere dingen zijn voor even of paar jaar en dan meestal helemaal weg of nogal incidenteel.

Mijn redenen waarom ik D&D op een zo veel hoger plan plaats zijn bekend, maar korte opsomming: non-competitief/cooperatief (anarchistisch), intellectueel, met regelmaat onwijs fun, educatief, grappig of gek, kost zo goed als niets, sociaal, nerdy etc.

Niet voor niets gelden de overgrote meerderheid van die eigenschappen ook voor alle andere echt lange termijn hobbies hierboven..

Een van mijn voor andere threads in dit subforum van niet zo heel lang geleden ging dus over bejaarden die voor eerst RPGen. Ik blijf het een zeer symphatiek idee vinden dat er redelijk goede kans is dat als die hobbies die ik hierboven omschrijf (al lang) niet meer op zelfde niveau weggelegd zijn voor mij dat RPG mogelijk nog wel op (bijna) precies dezelfde manier kan plaats vinden. @Fandath n.a.v. jou respons in die thread kan ik dus schatten dat jij wl tussen de 52 en 58 jaar oud bent ongeveer hehe.. grove schatting. Ik ben dus in December 41 en bedenk me soms wel eens: "Wat wil ik de rest van mijn leven blijven doen of nog meer?" -> "D&D" is dan toch altijd wel een van de gedachtes die al vrij snel opborreld. :) Anyway, maybe rant ik wel meer over dit of iets anders maar begin toch wel moe to worden, dus maybe toch maar andere keer. Slaap ze!
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Ik ben zelfs al 59. Maar de vraag wat ik verder zoal eens zal gaan doen ken ik wel heel goed. Dat heb ik eigenlijk nooit geweten, dus ik modder maar wat aan. Toch verveel ik we eigenlijk ook nooit en liggen er altijd een heleboel plannen en goede voornemens.

En voorlopig heb ik ook m'n werk nog. Beetje burgerlijk, maar het geeft toch wat invulling.

Rollenspel, nou, och....het is wel een aardige bezigheid, maar ik heb toch ook wel erg veel avonden gehad die behoorlijk saai waren. Eigenlijk speel ik liever bordspellen.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Plaats reactie