ULTIMATE! DUNGEONS! AND DRAGONS! CHAAAAAIRS!!!

Deel ervaringen, stel vragen en geef tips. Het subforum voor alles wat met RPG te maken heeft!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

ULTIMATE! DUNGEONS! AND DRAGONS! CHAAAAAIRS!!!

Bericht door v1nce »

XD

Afbeelding
Slaat nergens op deze post, maar mits je esthetiek niet heel belangrijk vind, heb ik de ultieme, goedkope, sterke en handige DnD stoelen ontdekt! :D

En dit is hem dus:
https://www.dazikemo.de/media/image/16/ ... 8U3Pgs.jpg

Nou heb ik de zwarte variant besteld, die momenteel op die site uitverkocht is (wel wat mooier) maar je hebt ze dus in veel kleuren/varianten en er zijn heel veel (online) winkels die ze verkopen. 15 Euro per stoel is echt absurd, maar bijna zeker kan je ze voor prijs die erg in de buurt komt vinden. Je moet dus zoeken onder banketstoel, stapelstoel, evenementstoel etc.

Ik heb van alles geprobeerd kwa stoelen voor mijn spelers, maar het was altijd matig. Zaten slecht/hard, te laag, te breed, namen te veel plaats in beslag wanneer niet in gebruik waren en ga zo maar door.

De standaard ca 6 euro klapstoelen van Ikea kan ik je echt zeer afraden. Gaan allemaal heel snel stuk, metaal buigt door, plastic verhard en scheurt, te laag, donderen om/glijden weg als opgevouwen op een gladde vloer, hard/zitten shiiiiit, etc. Puur milleu-terrorisme wat mij betreft ->
https://www.ikea.com/de/de/p/gunde-klap ... -60217799/

Veel mensen snappen ook niet helemaal hoe deze Ikea meuk vouwt. xd Net omgekeert vergeleken met meeste klapstoelen. Stapelen snapt iedereen.

Ik wilde bewust en alleen stapelbare stoelen want, ik speel gemiddeld een avond in de week, hooguit. En wil dus veel vloerruimte, en kunnen stofzuigen/projecten doen op de 6 andere dagen dat ik niemand op bezoek heb. Je kan ze tot ca. 8? hoog stapelen. In dat geval nemen ze veel minder ruimte op dan zelfs bijna alle klapstoelen en zijn ze veel stabieler. Erg stevig, zitten verrassend goed/comfortabel, zouden in theorie eeuwig mee moeten kunnen (het staal is degelijk dik, constructie goed) prima hoogte, niet zwaar maar schuiven niet per ongeluk weg wegens de rubberen voetjes en ga zo maar door.

Niet enkel voor DnD, zijn nl. ook erg handig als meerdere mensen serie of film komen kijken, voor feestje of barbeque etc. Toevallig heb ik heel veel met deze stoelen gewerkt toen ik nog bij grote galerie werkte in Den Haag, Daar hadden we er 100+ geloof ik, gingen nooit stuk, kon ze heel hoog stapelen en dan nog steeds tillen of minstens schuiven in je eentje. Kortom: aanrader!

Uiteraard zijn waarschijnlijk de meeste stoelen in de wereld (veel) mooier, maar probeer maar eens een stuk mooiere maar even stevige, handige, stapelbare stoel te vinden voor zelfs 30 euro per stuk. Dat lukt je niet. Voor 15 euro,...? Forgetaboutit.
Laatst gewijzigd door v1nce op dinsdag 24 november 2020, 3:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Re: ULTIMATE! DUNGEONS! AND DRAGONS! CHAAAAAIRS!!!

Bericht door Vincere »

Ja maar hier kan ik niet bij mijn vrouw mee aankomen als eetkamerstoel hoor. :lol:


Dulce et decorum est pro alea mori.
Plaats reactie