Pagina 1 van 1

Weer een mooie RpGtip.

Geplaatst: maandag 14 november 2005, 16:28
door Thekkur

Geplaatst: dinsdag 15 november 2005, 12:53
door DrCaligari
Dat is nou precies wat ik al tijden probeer te zeggen, en waarom ik genoeg begin te krijgen van de standaard DND indeling qua rassen en klassen.
Alle spelers weten het verschil tussen een orc en een ogre en een goblin, en hoe sterk ze zijn. Terwijl vaak in mythologieen de verschillen erg klein zijn. Elven en dwergen zijn oorspronkelijk twee verschillende woorden voor het zelfde, namelijk ondergrondse kwaadaardige geesten.

Geplaatst: dinsdag 15 november 2005, 17:49
door Murdoc
En daarom wil ik een keer prestigeclasses proberen te spelen, omdat ik genoeg heb van de standaard klassen. En een keer een Half Giant spelen of een ander non-standaard ras lijkt me ook leuk.

Geplaatst: dinsdag 15 november 2005, 18:28
door v1nce
Zeker wel goede tips. Maar ik zelf twijfel nog altijd of "meer" en "anders" nou per definitie beter of zelfs wenselijk is. Ik denk toch vaak dat gamers eerst een simpel character goed "moeten" leren spelen alvorens ze combinaties/ingewikkelder samenstelling pc's gaan spelen. Om een even op het voorbeeld in te gaan. Ik zelf vind dat ik al moeite heb om een Red. Doorsnee elven thief overtuigend te spelen. Zou me verbazen als mijn inleving dan wel roleplaying makkelijker of beter zou worden door mijn character complexer te maken/meer skills te geven. Als ik een character (bijv giant) zou nemen wat ik niet goed ken of snap en het vervolgens niet goed speel dan is die gewoon een plat verzinsel. & een naam. Een amalgatie van 'bijzondere' stats die bij zijn race of abilities passen maar waarvan ik niet weet hoe ik die goed moet uitbeelden.

Wellicht kunnen andere mensen dit wel of vinden ze het niet zo belangrijk om het character uit te beelden. Dan kan natuurlijk.