Een keer proberen

Voor diegenen die zich nog meer inleven; LARP!
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Een keer proberen

Bericht door Thekkur »

Het topic is per ongeluk verwijderd. Hierbij een nieuw topic om het onderwerp aan te snijden...

Ik zou best eens willen larpen, maar dan niet met een pak en een schuimrubber zwaard in een bos.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Murdoc
Koning
Berichten: 352
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 23:29

Bericht door Murdoc »

Dan ga je NPC'en ;-)
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

NPC-en? Dan mag ik zeker een oneliner zeggen, een klap met een schuimrubber zwaard opvangen en de rest van het weekend op dezelfde plaats in het bos blijven liggen terwijl allerhande avonturiers mijn lichaam komen looten?
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
v1nce

Bericht door v1nce »

Ach, als vrouwelijke (niet vadsige) Gothic Chickies je regelmatig komen "looten" lijkt het me wel ok... :wink:
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

v1nce schreef:Ach, als vrouwelijke (niet vadsige) Gothic Chickies je regelmatig komen "looten" lijkt het me wel ok... :wink:
contradictio in terminis.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Murdoc
Koning
Berichten: 352
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 23:29

Bericht door Murdoc »

Neehoor. Iemand vertelde me een keer dat hij een boer als NPC speelde. Bij onderhandelingen van de strijdheren riep hij telkens "Niet op mijn land!" ofzo, best komisch. Nouja, je had er bij moeten zijn.

Ik zou wel een ambassadeur willen spelen, of bodyguard, of gewoon een burger ^_^
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

Ik een familiar
Afbeelding
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

Ik zou wel eens een juggernaut willen larpen.
Kijken of ik iets kan regelen met een carnavals vereniging of van die "fiets em er in" creatievelingen.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Lady M.
Leenheer
Berichten: 79
Lid geworden op: donderdag 28 september 2006, 21:58

Bericht door Lady M. »

(Oef, dit is een oude topic :roll: )

Ik heb wel een paar keer geLARPt. Bij een vereniging speelde ik twee verschillende weekenden. Een was ik priesteres (verbanddoos) en bij de ander barbaarsjamaan met familair (toverdoos). Met ons onderlinge groepje veel lol gehad, maar bij de verenigingen was zoveel kliekvorming en vriendjespolitiek dat ik er echt naar van werd.

Toen zijn we naar een andere vereniging gegaan waar ik dus figurant was. De eerste keer speelde ik hoertje, maar toen kwam er een opstand en op het laatst was de herbergier dood, dus die bar heb ik toegeeigend. De keer daarop was ik dus madam van een bordeel en moest ik de hoerderij verdedigen namens de Godin van Plezier tegen over een raad van magiers. Helaas was dat weer geen vereniging die een leuk idee creatief oppakte, dus ging mijns inzien wel een hoop aanknooppunten verloren.

Het is nu al enkele jaren geleden. Heb nu niet meer zo'n behoefte om in de vrieskou te wachten tot de spelleiding besluit dat het tijd is voor voortgang.
KYS Ma-Ray

Credendo vides...
Lord Xcapobl
Ridder
Berichten: 225
Lid geworden op: dinsdag 23 mei 2006, 22:49

Bericht door Lord Xcapobl »

Jammer genoeg gaat mijn ervaring hierin ook niet verder dan een aantal weekenden en losse dagen waarin gemiddeld tachtig spelers door zes spelleiders en tien figuranten moeten worden vermaakt.

De spelleiding had vaak niet eens de middelen om elke keer maar elke groep spelers van monsters te voorzien. Ook liep er geen 'DM' met de groep mee, dus de vragen die je had met betrekking tot wat je character kon weten moesten altijd wachten tot 'een geschikter moment'.

Dat los van het kliekvormen, vriendjespolitiek, en gebrek aan inspringen op spelers inbreng wat ik ook allemaal heb mogen meemaken.

Grappig genoeg waren mijn leukste Lifes juist Live Vampire. Makkelijkst om je iets bij voor te stellen, in tegenstelling tot iemand die zich in kippengaas hult en zegt een harnas te dragen, meer aandacht voor het individu vanuit de spelleiding. Zelfs een losse afspraak op een vrij avondje ergens met een of twee speleiders voor een stukje solo...
Lady M.
Leenheer
Berichten: 79
Lid geworden op: donderdag 28 september 2006, 21:58

Bericht door Lady M. »

Het weinige inbreng ten opzichte van spelers kan ik nog begrijpen, maar als het een van je hoofdfiguranten betreft, vind ik het toch wel erg jammer. Ik vrees dat bij deze ook sprake was van een te groot ego van de hoofdspelleider. Die wilde perse de belangrijkste rollen zelf spelen terwijl de rest van het spel in het 100 liep. Gelukkig heb ik aardig wat zelfinitiatief, dus gossipte ik er aardig op los. En god, wat een pikant blousje en een lief lachje al niet voor wilde verhaallijnen teweeg kan brengen. (Ik heb het die man wel erg moeilijk gemaakt :roll: )

Vampire heb ik nog nooit life gedaan, weet niet of dat iets voor mij is.
KYS Ma-Ray

Credendo vides...
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

Ik blijf bij mijn statement. Ik wil een familiar spelen. Vet lollig!

LARPen verder boeit me niet genoeg om er iets mee te gaan doen. Best vreemd, aangezien ik als welpenleiding regelmatig heb gelarpd :)
Ridder Lancelot, Vampier, Blade-Vampier, freaky wereldreiziger... ik ben erg veel dingen geweest. Maar dat is met kinderen, dat maakt het heel anders.
Afbeelding
Storyteller
Ridder
Berichten: 178
Lid geworden op: maandag 7 februari 2005, 18:55

Bericht door Storyteller »

Ah Lord X herinnert zich nog wat mooie preludes in Vlaardingen!

Vampire Live is voor mij ook de enige live-roleplay waar de characters in principe vee, aandacht krijgen. Dat staat immers bovenaan. Fantasy lives zijn vaak te groot. Als nieuw iemand, of iemand die niet meteen aansluit bij de groet, val je al snel naast de boot.

Hoewel ik moet zeggen dat iedere fantasy roleplayer minimaal één keer midden in de nacht in een bos moet lopen, terwijl er 30 Ogre's achter hem/haar aanrennen! Dat gevoel krijg je gewoon niet aan tafel!
“If once there would come one to release us,
he shall bear the mark of the winds”
Lord Xcapobl
Ridder
Berichten: 225
Lid geworden op: dinsdag 23 mei 2006, 22:49

Bericht door Lord Xcapobl »

storyteller schreef:Ah Lord X herinnert zich nog wat mooie preludes in Vlaardingen!

...

Hoewel ik moet zeggen dat iedere fantasy roleplayer minimaal één keer midden in de nacht in een bos moet lopen, terwijl er 30 Ogre's achter hem/haar aanrennen! Dat gevoel krijg je gewoon niet aan tafel!
En die keer in Zwolle. En die sessies in Den Haag. En die solo met Dieuwke waar storyteller zich er bij het Stadhuis in Rotterdam bij voegde. Dat is nou dat stukje individuele aandacht die ik bij fantasy LARP miste, wanneer je met 80 man 'vocht' om de aandacht van 5 organisatoren.

En ja, dat gevoel van een pikdonker bos, ver weg van de gemiddelde beschaving, met een paar luidgillende lui achter je... Dat krijg je alleen in een pikdonker bos, ver weg van de gemiddelde beschaving, met een paar luidgillende lui achter je.
Maar onderschat niet het gevoel dat je daar met een paar man loopt en er gebeurt niets. Tot er een vogel krijsend wegfladdert! Staat je hart ook even van stil als dat plots gebeurt.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Wel, voor de enthousiastelingen: Elf Fantasy organiseert tijdens hun jaarlijkse fair (20 - 22 april) een veldslag tussen Romeinen en Carthagers.
http://www.elffantasy.nl/wp/
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Ik stond laatst in een stoffenwinkel in rotterdam waar een bleek, bebrild nerdinnetje om een grote lap witte stof vroeg 'voor een toga'. Obviously voor de EFF
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Lord Xcapobl
Ridder
Berichten: 225
Lid geworden op: dinsdag 23 mei 2006, 22:49

Bericht door Lord Xcapobl »

Ach...

Afbeelding

Zegt genoeg?
:lol:
Gebruikersavatar
vogathar
Schandknaap
Berichten: 12
Lid geworden op: donderdag 26 juli 2007, 11:39

Bericht door vogathar »

De algehele opvattingen over LARP hier bevestigen wel de algemene tendens die hierover bestaat.
Er is een reden waarom ik bij een vlaamse vereniging speel.
Sowieso is in belgie Role play, spellen en LARP veel meer een geaccepteerd iets. Het nerd-gehalte vind ik dan ook redelijk laag bij ons... ze zijn er wel.. maar kom op... Role play is in de ogen van velen ook een nerdenhobby en ze zijn er.

LARP moet je niet zien als iets waar je gaat kloppen met een latex zwaard... neen...
LARP is improvisatietheater/rollenspel met een spelelement.

De gemiddelde events waarin ik speel en ook heb georganiseerd bestaan uit 50/60 spelers 30/40 figuranten en 5/10 spelleiding.

De vereniging waar ik speel (oneiros) heeft 4 verschillende fantasy settings die elke jaar 2 weekends organiseren. (de 4 settings zijn: redelijk straight forwards fantasy, een oosterse al quadim achtige setting, een post apocalyptische fantasy stijl en een renaissance achtige setting (met pistolen !)).
Ze hebben ook een project waarin je een soort moderne horror speelt. Maar dat zijn altijd losstaande verhalen waarin de rollen je toebedeeld worden.

De gevechten zijn er, maar niet overheersend, het zijn vooral evenementen gericht op role play.

Events als Avatar waar ik dit weekend heen ga zijn vooral enkel vechten en weinig role play... het is maar waar je van houd.

Ik vind echter wel... belachelijk maken voor het ooit goed gedaan te hebben is een beetje zielig...
~in the end the king in yellow claims us all~
Malkavian anchilla...
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

vogathar schreef:Ik vind echter wel... belachelijk maken voor het ooit goed gedaan te hebben is een beetje zielig...
Doen we dat? Er is niet veel enthousiasme voor onder het forumpubliek, en iedereen heeft daar zo z'n voorstellingen bij, dat wel. Maar als mensen er plezier aan beleven, ben ik de laatste om dat belachelijk te vinden. Zelfs heb ik nog even overwogen om mee te doen met de battle op de EFF, maar ja....gemakzucht kreeg al gauw de overhand.

En dat het iets voor nerds zou zijn: prima! Ik BEN een nerd.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Wijlen Fandath Ryne schreef:
vogathar schreef: En dat het iets voor nerds zou zijn: prima! Ik BEN een nerd.
Damn! Das wel een hele onthulling Fandath! :)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
v1nce

Bericht door v1nce »

Ik zal toch maar mijn '2 cents' geven.

Het hele idee van LARP (met mensen in buitenlucht RPG en uitbeelden en sociaal bezig zijn) vind ik geniaal. Maar,...

Ik heb het ook nog nooit gedaan maar heb toch wel rits bezwaren als ook redenen waarom :

Wat ik altijd geweldig vind vond aan RPG en is dat je voor de prijs van 3 boeken, potloden, dice en papier in principe eeuwig ongelofelijk tof kunt gamen. Bij Larpen is dit geheel niet zo. Van wat ik gezien heb zijn de weekenden echt behoorlijk prijzig (kosten voor vervoer, betaling aan organisatie, eten etc) en daarbij tijdrovend. Een keer een uurtje of 4 Larpen voor de prijs van Chips en Cola is er zelden bij begrijp ik.

Ik zelf ben ook een Nerd, maar ook binnen Nerd's heb je gradaties en soorten, je hebt ook totaal wereldvreemde en irritante munchkin nerds (reken mezelf daar niet toe) en van alle verhalen die ik hoorde van mensen die wel Larpten heeft Larp toch wel veel aantrekkingskracht op ook die mensen. Suggereer niet alle mensen op Larp weekend van dat slag zijn!! Maar wel dat die er ongetwijfeld op af komen en dat je er dan een hele dag of weekend aan vast zit,... ik zou dat echt niet trekken! Met RPG en kan je zelf bepalen in welke groep je speelt en met wie en ook hoe lang. Cruciaal verschil voor mij.

Dan zijn er nog alle dingen die de forum leden (waarvan sommige 't wel geprobeerd hebben!) noemen:

Gebrek aan aandacht, vriendjespolitiek, egos etc.

Dit zijn juist de dingen waarvan ik gruw en wederom moet je bij Larpen maar afwachten of je er niet heftig mee geconfronteerd word, je hebt er geen controle over. Niet voor niets wil ik graag RPG en in een kleine groep met mensen waarvan ik weet dat ze ok zijn als mens en als roleplayer.

Als laatste een kleine 'pet peeve' altijd als ik foto's zien van Larp spelers dragen ze zelf gemaakte costuums. In principe erg tof maar in de praktijk vind ik het er vaak totaal niet uit zien omdat je precies ziet dat al die spullen splinternieuw zijn. Ze vertonen geen vlekje of spoortje van gebruik vertonen en lijken net met Dash 3 gewassen.. Dit heeft echt iets tragi komisch.

Kom op, je beeld (vaak) modderige en bloederige middeleeuwse/fantasy taferelen en veldslagen uit en iedereen loopt er bij alsof ze zo uit de 'H & M Special Larp store' of hun moeder's naaikamer zijn gewandeld! Zover ik weet waren er in die tijden geen Miele wasmachines en wel een behoorlijk gebrek aan wat we nogal incorrect aanduiden als 'hygiene' en een 'goed voorkomen'. :roll: :lol:

Groene zooi op je gezicht + plastic klimplanten van Xenos maakt je nog geen nimf.

Groene zooi + puntoren maakt je nog een Orc.

Vind ik altijd erg zonde. Lijkt me moeilijk inleven. Zou veel toffer zijn als de kleding meer leek op spullen zoals bijvoorbeeld in the 'The Name of the Rose' of iets dergelijks. Verweerd en realistisch. Zou heel weinig tot geen extra moeite kosten en nogal helpen denk ik. Ook in de perceptie naar Larpers toe wellicht..
Gebruikersavatar
vogathar
Schandknaap
Berichten: 12
Lid geworden op: donderdag 26 juli 2007, 11:39

Bericht door vogathar »

een paar opmerkingen over de bovenstaande posts:

*een LARP bij de vereniging waar ik speel kost voor NIET leden (leden 10 euro korting, 20 euro per jaar lidgeld). 105 euro. Daar zit eten EN drank (en ook diverse bieren en zo... geen 3es cola...) bij inbegrepen.
* nog iets... 3 boeken. De laatste tijd komen er zulke slechte boeken uit dan ik bijna overal enkel de basis van koop... rather spend it on a weekend of memories...
*kwaliteit van kostuum verschilt enorm... ook per life. Je zult altijd mensen houden die een laken om hun heen wikkelen en dan een 'toga' dragen (dit was GEEN praktijkvoorbeeld :)) maar over het algemeen werkt men enorm aan de kostuums van de larps waar ik in zit.
*het blijft een hobby... je hebt sites als www.nortonarmouries.com waar je heel mooi spul kan kopen... doch niet iedereen heeft 900 euro voor een pantsertje...
*sfeer is VEEL belangrijker dan het uiterlijk... mensen zeuren hier echt over futiliteiten die voor mij zo onbelangrijk zijn. Als je een bepaalde suspense kan creeren is een life geslaagd... niet het mooiste kostuum. Zo heb ik een life als handelaar uren in een greppel gezeten omdat een groep weerbeesten iedereen het opjagen was... it was run and hide voor de meesten... was echt geweldig.
* adrenaline... dat is het grote verschil met table top... na een gevecht tegen een zware demoon of supermonster en na 30 minuten zwaar vechten, zweten, uitgeput zijn en bijna dood... en dat beest valt voor je neer... P.A.R.T.Y !!!
*Vriendjespolitiek... misschien ga ik nu iemand tegen de haren in strijken. Bovenstaand word hier door iemand gepost die ik herken van de life's waar ik ook speel. Vriendjespolitiek word altijd door mensen aangehaald als punt als ze geen aansluiting vinden. In plaats van het bij henzelf te zoeken zijn het natuurlijk anderen waaraan het ligt. Misschien hadden die spelers zich af moeten vragen in welke wereld ze speelden ? (je speelt ook geen halfling thief in zijde in Dark sun of een priester va mystra in Dragonlance). Misschien hadden ze (als ze zich aansluiten bij een bestaande groep) open op moeten stellen en vragen wat ze kunnen doen en hierdoor sneller respect verdienen ?
Aansluiting dient gemaakt te worden, zoals ook in het echte leven...
Npc's die de grote rollen krijgen b.v. hebben zich in het verleden al bewezen door van iets heel kleins een toprol te maken. Dit soort mensen mogen de volgende life een belangrijkere rol verwachten.
* en over het belachelijk maken... dat werd weldegelijk gedaan het plaatje is er een goed voorbeeld van en daarbij... ik heb wel mooiere vrouwen op een larp weekend zien spelen dan die griet op dat plaatje... so it can be anything like that.
* nerds... we zijn allemaal nerds in de ogen van de meeste mensen... met nerds bedoel ik sociaal inadequate mensen die op een larp proberen iets te spelen wat ze niet neer kunnen zetten (een 150 kilo zware elf b.v.).
Laatst gewijzigd door vogathar op dinsdag 31 juli 2007, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
~in the end the king in yellow claims us all~
Malkavian anchilla...
Gebruikersavatar
vogathar
Schandknaap
Berichten: 12
Lid geworden op: donderdag 26 juli 2007, 11:39

Bericht door vogathar »

http://www.larp-gallery.eu/main.php

is een van de vele persoonlijke sites van een speler op de larps van de vereniging waar ik speel.

Om een voorbeeld te geven:
http://www.larp-gallery.eu/main.php?g2_itemId=1974
De man in het rood/wit ben ik.

Dit is een groepje ridder spelers. De kleueren duiden je adelhuis aan.
Ik ben nu een lvl 4 ridder en kende de spelers niet waar ik nu mee speel. Echter door acties en rollenspel werd ik al snel een geaccepteerd persoon binnen de groep en heb ik er ook outgame wat vrienden bij gekregen.

Is ook een mooi voorbeeld van hoe je in een groep kan belanden...
de twee mannen links van mij zijn lvl 15 en 20 ongeveer.
Die zijn veel sterker dan mij. Echter door rollenspel ben ik in adelijke rang nu hoger als de lvl 20.
Alles is mogelijk... maar je moet gewoon niet wachten tot het je aan komt waaien... door zelf actie te ondernemen maak je de leukste avonturen mee.
~in the end the king in yellow claims us all~
Malkavian anchilla...
v1nce

Bericht door v1nce »

Ok, toch maar weer een reply, niet om door te drammen maar omdat zo'n lange reply ook wel weer een reply verdiend en omdat het wel ok is dat er weer eens een discussie is op dit forum waarop het de laatste tijd zo stil is.

Laat ik nog maar eens heel duidelijk stellen dat ik voor bijna alles ben waar mensen lol aan beleven en hun fantasie op los kunnen laten! Dus zelfs als dingen totaal niet mijn smaak zijn betekent niet dat mijn waardeoordeel 'juist' is, maar wel juist voor MIJ!
Je kan twisten over smaak en soms komen daar zelfs interessante punten uit maar uiteindelijk is het toch een erg persoonlijke kwestie.

"105 euro."

Wellicht is dat weinig cash voor jou maar dat ligt voor sommige mensen heel anders! RPG ers zijn best vaak niet de meest kapitaalkrachtige mensen. Voor mij is 105 Euro echt veel. Om maar eens iets te noemen, voor dat geld kan ik letterlijk 10 * naar enkele geweldige punk bands gaan en totaal uit mijn dak gaan en dan dus 3 uur per keer een geweldige tijd hebben, dat is ook zeker een vorm van adrenaline en het is ook erg 'live' :) Toen ik laatst op fietsvakantie ging heb ik gedurende 5 dagen ongeveer ook evenveel uitgegeven en het was een geweldige ervaring. Natuurlijk dat soort ervaringen zijn ook niet naar ieders smaak en dat is prima, maar ik wil er maar mee zeggen dat 'goedkoop' echt relatief is. Voor mij zou het echt duur zijn, zeker gezien de alternatieven en wat ik er denk uit te kunnen halen!

"* nog iets... 3 boeken. De laatste tijd komen er zulke slechte boeken uit dan ik bijna overal enkel de basis van koop... rather spend it on a weekend of memories..."

Helemaal met eerste zin eens, de meeste boeken zijn bagger, maar!! die heb je ook totaal niet nodig! Ik zou ook mensen afraden om de meeste te kopen.

Ik heb heel veel geweldige 'memories' vanwege (lange) rpg sessies, welbeschouwd had ik daar alleen een 2nd edition PHB, DMG en MM voor nodig en niets meer. Dat soort spullen geven ze nu bijna weg, hier een voorbeeldje:

http://www.speurders.nl/verzamelenenhob ... _set_.html

Complete Starters set, bijna ongebruikt met de boeken die ik noem en nog veel meer, E 7,50,.. lijkt me duidelijk.

iedereen heeft 900 euro voor een pantsertje...

Stel ik ook juist niet voor dat mensen veel spenderen. Misschien eerder juist niet! Dat ze afgedankte oude materialen gebruiken om een authentieke en realistische look te creeeren.

*sfeer is VEEL belangrijker dan het uiterlijk... mensen zeuren hier echt over futiliteiten die voor mij zo onbelangrijk zijn.

Ho ho, nogmaals dit is weer een kwestie van persoonlijke smaak. Voor mij is sfeer ook heel erg gerelateerd aan het visuele aspect. Als dat voor jou niet zo is betekent niet meteen dat iemand anders "zeurt". Voor mij zou zoiets naar ik vermoed juist belangrijk zijn, die kostuums zijn namelijk een manier waarvan Live zich nogal onderscheid van tabletop, als die dan nogal ongeloofwaardig (gaat Niet om "mooi!" of duur ) zijn,.. vind ik dat dus zonde.

"Vriendjespolitiek... misschien ga ik nu iemand tegen de haren in strijken. Bovenstaand word hier door iemand gepost die ik herken van de life's waar ik ook speel."

Uit jou relaas blijkt dus dan dat vriendjespolitiek wel degelijk voorkomt! Maar verder kan ik er niets over zeggen aangezien ik nog nooit gelived heb dus ik denk dat je eerdere poster bedoeld. Maar ik neem aan dat hij niet alleen is, vriendjespolitiek bedrijf je niet alleen...

Hoe dan ook, als je lol hebt in live, geweldig! Niets mis mee. Maar als anderen het niet zitten na meerdere mensen te hebben gesproken die het gedaan hebben en na zichzelf op sites en forums te informeren, lijkt me dat daar ook niets mis mee zou moeten zijn. En als ze dan af en toe grappen maken over live moet dan ook kunnen vind ik, uiteindelijk hebben we op dit forum onszelf en tabletop wel 10 keer zo vaak als live belachelijk gemaakt, gewoon omdat (zelf)spot gezond en leuk kan zijn. Is niet iets naars of persoonlijks en is denk ik ook goed om het niet zo op te vatten.
v1nce

Bericht door v1nce »

Ik kwam toevallig dit filmpje tegen, 'it lives in infamy' .. :lol: is wel vermakelijk (Caligari had het er ook een keer over in andere Larp thread) maar neem het niet te serieus als zijnde een goed voorbeeld...?

Tenminste mag ik hopen!

http://www.youtube.com/watch?v=j_ekugPKqFw#

Even terzijde ik kan online ook nergens voorbeelden vinden van goede Tabletop sessies, jullie wel?
Plaats reactie