wat vinden jullie ervan

Voor diegenen die zich nog meer inleven; LARP!
Plaats reactie
tinus

wat vinden jullie ervan

Bericht door tinus »

ik vind dat larp wel lachen is gezzelig met vrienden onder elkaar 3 dagen lol maken met wapens en kostuums lachen toch
v1nce

Bericht door v1nce »

Ehmm, ik zal maar niet te veel zeggen over de taal en inhoud van deze post. Maar als dit is wat je van een gemid. Larper kan verwachtten vrees ik dat ik het zelf niet zo "lachen" vind. :wink:
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Tien tegen één dat tinus Tijn is, dit soort dingen deed ie vroeger ook.


Dulce et decorum est pro alea mori.
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

"fireball, fireball" *gooit met houten stokjes naar andere loser*

lijkt me echt lachen. Net als bij gewoon rpgen heb je Munchkins en uberrpg'ers. En met sommige mensen is het leuk maar met de meeste is het gaar. Vooral as je 60E de weekeind betaald.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
v1nce

Bericht door v1nce »

Who the heck is Tinus Tijn...?!
Murdoc
Koning
Berichten: 352
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 23:29

Bericht door Murdoc »

Ik wil het wel een keer proberen. (wacht op "slimme" opmerking van Vince en Cali)
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Tinus ben ik iig niet, 'I've grown past that stage'. Ik zou het an sich nog wel een keer willen proberen ook trouwens. Ik denk dat je verschillende soorten live rpg's hebt. Met schuimrubber zwaarden op elkaar inslaan doet me inderdaad een beetje triest aan, maar ik kan me ook voorstellen dat er een ander soort larp is.
Stel je daarbij een soort improviserende toneelvoorstelling voor. Geen gezeik met kostuums, of misschien wel, maar beperkt, en dan met nadruk op het interactie aspect. In een urban setting bijvoorbeeld lijkt me dat best tof.

Stel je een game voor waar je je voor in kunt schrijven en overal in de stad verblijven gedurende een dag acteurs die verhaallijnen naar elkaar toe praten, waardoor je 'quests' kunt completeren door de 'npc's aan te spreken, attributen over te brengen en met anderen te onderhandelen. Wle een urban setting dus, niet dat je in je schuimrubber ridderkostuum over de lijnbaan loopt, wel dat je onder een brug een zwerver-npc moet manipuleren tot hij je de weg wijst naar de volgende actie.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Murdoc
Koning
Berichten: 352
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 23:29

Bericht door Murdoc »

Larpen is niet alleen "met zwaarden op elkaar inslaan". Dr zit een hele setting omheen en je kan ook gewoon een NPC spelen ofzo.

Een vriendin doet regelmatig LARPS en die is bijvoorbeeld vaak een neurotische bibliothekaresse. Daarnaast wordt OOC gaan niet gewaardeerd. Zeg niet "Ik heb nog maar 2 hitpoints over" maar "Au! Ik ben gewond, ik moet een priester zoeken." Of iets in die zin.
Murdoc
Koning
Berichten: 352
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 23:29

Bericht door Murdoc »

Larpen is niet alleen "met zwaarden op elkaar inslaan". Dr zit een hele setting omheen en je kan ook gewoon een NPC spelen ofzo.

Een vriendin doet regelmatig LARPS en die is bijvoorbeeld vaak een neurotische bibliothekaresse. Daarnaast wordt OOC gaan niet gewaardeerd. Zeg niet "Ik heb nog maar 2 hitpoints over" maar "Au! Ik ben gewond, ik moet een priester zoeken." Of iets in die zin.
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

of je nou "ik heb nog twee hp" zegt of "au ik ben gewond." slaat allebei nergens op. Schreeuw het uit! Kerm en kreun, dat is rpgen. En zo lijkt het me ook wel vet larpen.
Ik heb weleens van storyteller (ooit op dit forum geweest) verhalen gehoord over Vampire-live, en dat lijkt me echt uber cool. Iedereen is daar super IC en serieus. (soms gaat het alleen wel erg ver/sexueel zelfs) maar lijkt me wel erg cool.
Van de verhalen die ik over fantasy larp hoorde, lijkt het me lijp. Hoewel het met de juiste spelers erl leuk zou kunnen zijn.

Zelf is bij mij soms de lijn tussen table-top en larp ook wel klein, zeker als ik DM. Het voegt echt waarde toe aan het spel als je rondloopt, acteerd, props gebruikt en lichaamstaal toepast.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Storyteller
Ridder
Berichten: 178
Lid geworden op: maandag 7 februari 2005, 18:55

Bericht door Storyteller »

Argh was mijn post...

Hehehe, ooit... and back...

LARP is een enorm gave manier van rpg, en net als bij table-top rpg hangt alles samen met de spelers/betrokkenen.

Aan tafel wil ik ook geen verhalen horen over prestige klasses/feat-suits/stackable armorof andere munchkin leip. Echter zijn er ook mensen die dat enorm waarderen en alle respect voor iedere roleplayer!

Punt is dat je gewoon niet alle rpgers samen aan tafel moet willen hebben, en datzelfde principe geldt voor LARP.

Ik heb het jaren gedaan (Vampire/Fantasy/Mage/Wraith/Werewolf) en het is zeker de moeite waard. Het maakt voor iedere rpger een mooie eye-opener.

Je weet gewoon niet hoe het voelt om 20 man op jouw eenzame char te zien afrennen, behalve als je het hebt meegemaakt. De 'fog of war' de paniek in combat de verhaaste dingen die je soms moet doen...

Voegt allemaal toe aan betere rpg.

Ook is er de kans om echt goed in char te gaan en aan emo-play te doen. Daarnaast is er voor ieder wel een LARP. Hou je van hack n fun/gewone lekker losjes rpg - ga bij een grote fantasy LARP club spelen.

Wil je iets meer game, maandelijks in de beurt - join werewolf

Ben je een emo-rpger en hou je van spanning intrige en meer tijd besteden aan char en kostuum dan aan spelen is Vampire of een diepe fantasy setting iets voor jouw.
Laatst gewijzigd door Storyteller op zaterdag 29 juli 2006, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

*shivers* emo-rpg? dan denk ik toch aan van die dudes met zo'n lok over één oog...

btw, je bent (na het verwijderen van je request om de gast-post te verwijderen) weer terug op 99 hahaha. om de pijn wat te verlichten de link naar 'fear of girls' over rpg-ers. overigens gebruiken deze dudes óók een live-rpg element... een typisch voorbeeld van hoe het de verkeerde kant kan opslaan.


http://video.google.com/videoplay?docid ... r+of+girls
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Storyteller
Ridder
Berichten: 178
Lid geworden op: maandag 7 februari 2005, 18:55

Bericht door Storyteller »

Fear of Girls is very nasty!
Wel erg cool... doet me denken aan Pure Pwnage.

Thanks for the link
tinus
Secreetknecht
Berichten: 3
Lid geworden op: zondag 15 oktober 2006, 20:21

Bericht door tinus »

tinus is nu een member van het forum en doet nu al 3 jaar aan larp :D :D :D

Ik larp nu al zo'n 3 jaar en ik moet zegggen dat overal waar ik tot nu toe gelarpt heb het heel leuk is.
Ik heb veel nieuwe vrienden gemaakt en heel veel geleerd en het is echt iets voor mij.

En tinus is geen tijn, heb geen idee wie dat is.
Gebruikersavatar
jwfd1976
Burger
Berichten: 46
Lid geworden op: dinsdag 3 oktober 2006, 21:41

fear of girls

Bericht door jwfd1976 »

Dit is echt ziek, maar wel heel grappig. Pure satire.
Een ware avonturier heeft ogen in z'n achterwerk of doet overtuigd alsof!!
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

meer van dat soort filmpjes zouden mooi zijn :)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Erubyr
Horige
Berichten: 7
Lid geworden op: dinsdag 31 januari 2006, 15:27

Kennen jullie deze al?

Bericht door Erubyr »

Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

hahaha dat filmpje komt mij heel bekend voor :D totaan het deel waarin de thief de mage 's nachts bespringt overigens.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

erg grappig
Gebruikersavatar
jwfd1976
Burger
Berichten: 46
Lid geworden op: dinsdag 3 oktober 2006, 21:41

Bericht door jwfd1976 »

Cool, daar hadden de 64ste level mage en de paladin niet van terug, genaaid door een 1ste level thief. Nou ja ze vroegen er om. :D
Een ware avonturier heeft ogen in z'n achterwerk of doet overtuigd alsof!!
Gebruikersavatar
jwfd1976
Burger
Berichten: 46
Lid geworden op: dinsdag 3 oktober 2006, 21:41

Bericht door jwfd1976 »

Munchkin doesn't pay goed voorbeeld.
Een ware avonturier heeft ogen in z'n achterwerk of doet overtuigd alsof!!
tinus
Secreetknecht
Berichten: 3
Lid geworden op: zondag 15 oktober 2006, 20:21

Bericht door tinus »

there you see it.

No matter how high level you are you can always get your ass kikked by a noob :D
Gebruikersavatar
jwfd1976
Burger
Berichten: 46
Lid geworden op: dinsdag 3 oktober 2006, 21:41

Bericht door jwfd1976 »

wat dacht je van deze: http://video.google.ca/videoplay?docid= ... q=dungeons zelfs een beholder speelt mee beeld is slecht maar wel echt larping.
Een ware avonturier heeft ogen in z'n achterwerk of doet overtuigd alsof!!
Gebruikersavatar
jwfd1976
Burger
Berichten: 46
Lid geworden op: dinsdag 3 oktober 2006, 21:41

Bericht door jwfd1976 »

Een ware avonturier heeft ogen in z'n achterwerk of doet overtuigd alsof!!
Plaats reactie